Głogów, dnia 03.12.2019 r.
ODPOWIEDZI DO PYTAŃ DO SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Głogowie działający w imieniu i na rzecz Gminy Miejskiej Głogów, w związku z zapytaniem złożonym przez jednego z Wykonawców udziela poniższych odpowiedzi.
Pytanie 1: Wykonawca wnosi o uaktualnienie publikatora ustawy Prawo Pocztowe (ze zmianami)
Odpowiedź: Zamawiający wprowadza aktualny publikator ustawy Prawo Pocztowe dokonując modyfikacji opisu przedmiotu zamówienia (Rozdział IV. ust. 1 Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia zwaną dalej SIWZ), który otrzymuje nowe brzmienie: „1.. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pocztowych na rzecz Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Głogowie, polegających na przyjmowaniu, przemieszczaniu i doręczaniu przesyłek pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym oraz doręczanie Zamawiającemu zwrotnych potwierdzeń odbioru po skutecznym doręczeniu, a także zwrot do Zamawiającego przesyłek pocztowych niedoręczonych odbiorcy po wyczerpaniu wszystkich możliwości ich doręczenia lub wydania, wraz z usługą codziennego odbioru przesyłek pocztowych, zgodnie z właściwymi przepisami, a w szczególności: a) ustawą z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 2188, z 2019 r., poz. 1501, 1495, 2005), b) rozporządzeniem Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 29 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków wykonywania usług powszechnych przez operatora wyznaczonego (Dz. U. z 2013 r., poz. 545), c) rozporządzenie ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 26 listopada 2013 r. w sprawie reklamacji usługi pocztowej (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 474), d) międzynarodowymi przepisami pocztowymi w zakresie świadczenia usług pocztowych w obrocie zagranicznym, o ile stanowią inaczej niż to zostało uregulowane przepisami ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 2188, z 2019 r., poz. 1501, 1495, 2005).
Pytanie 2: Wykonawca wnosi o wykreślenie z pkt. IV opis przedmiotu zamówienia pkt. 3.2. c) oraz e) ze względu na zmianę konwencji świadczenia usług w obrocie zagranicznym, na podstawie której wyeliminowano przesyłki polecone ekonomiczne pozostawiając przesyłki polecone priorytetowe.
Odpowiedź: Zamawiający wykreśla z Rozdziału IV. SIWZ (opis przedmiotu zamówienia) pkt. 3.2 lit. c) oraz lit. e).
Pytanie 3: Zamawiający w Załączniku w pkt. IV ust.4 opisu przedmiotu zamówienia, określa charakterystykę przesyłek, które rozumie pod pojęciem gabaryt A oraz gabaryt B. Od 1 kwietnia 2019 r. obowiązuje nowy cennik usług powszechnych zatwierdzony przez Prezesa Komunikacji Elektronicznej, do stosowania, którego wobec swoich klientów, Wykonawca jako operator wyznaczony, jest zobowiązany. Zasadniczą zmianą w Cenniku usług powszechnych w obrocie krajowym i zagranicznym jest zmniejszenie liczby pozycji cennikowych, z dotychczasowych 12 do 6. Ma to na celu uproszczenie oraz zapewnienie większej przejrzystości. Dotychczas, cena usługi listowej w obrocie krajowym uzależniona była od następujących parametrów: • masa (trzy przedziały wagowe: do 350g; ponad 350g – 1000g; ponad 1000g – 2000g), • gabaryt (dwie wielkości przesyłki – A i B), • kategoria czasu doręczenia (Ekonomiczna i Priorytetowa). W aktualnym cenniku zrezygnowano z gabarytów A i B i wprowadzono nowe formaty dla przesyłek listowych w obrocie krajowym. Cena usługi listowej nierejestrowanej, poleconej i wartościowej uzależniona będzie głównie od dwóch parametrów: • kategoria czasu doręczenia (Ekonomiczna i Priorytetowa). • format przesyłek: S – maksymalny wymiar koperty C5 (162 × 229 x 20mm) do 500g, M – maksymalny wymiar koperty C4 (229 × 324 x 20mm) do 1000g, L– ponad wymiar koperty C4 (suma wymiarów nie może przekroczyć 900mm, przy czym długość nie może być, większa niż 600mm) - do 2000g. W związku z powyższym Wykonawca zwraca się z prośbą o dostosowanie zapisów zamówienia do nowego sposobu określania rozmiaru przesyłek oraz dokonanie odpowiednich zmian w formularzu cenowym. Pozostawienie zapisów w formie obecnej nie daje Wykonawcy możliwości wycenienia pozycji w najkorzystniejszym dla Zamawiającego wariancie cenowym. Obecnie przesyłki określone przez Zamawiającego jako gabaryt A wycenione zostaną zgodnie z formatem L. Taki sposób wyceny przesyłek, może w sposób sztuczny zawyżyć wartość Zamówienia, a tym samym zakłócić konkurencyjność oferty Wykonawcy. W przypadku wpłynięcia w postępowaniu wyłącznie oferty Wykonawcy wycena zgodna z charakterystyką przesyłek wskazaną przez Zamawiającego może doprowadzić do znacznego przekroczenia budżetu Zamawiającego, co w konsekwencji może skutkować unieważnieniem postępowania.
Odpowiedź: Zamawiający wprowadza poprawione zapisy w Rozdziale IV. ust. 4 SIWZ (opis przedmiotu zamówienia): „4. Wymiary oraz waga przesyłek listowych: S – maksymalny wymiar koperty C5 (162 × 229 x 20mm) do 500g, M – maksymalny wymiar koperty C4 (229 × 324 x 20mm) do 1000g, L– ponad wymiar koperty C4 (suma wymiarów nie może przekroczyć 900mm, przy czym długość nie może być, większa niż 600mm) - do 2000g.” Zmiany w formularzu ofertowym określono w odpowiedzi do pytania nr 7.
Pytanie 4: Wykonawca wnosi o dookreślenie zapisu pkt. 17 i 18 rozdz. IV opis przedmiotu zamówienia poprzez dodanie po słowie „Reklamację” słów „w obrocie krajowym” oraz po słowie „Termin” słów „w obrocie krajowym”.
Odpowiedź: Zamawiający wprowadza poprawione zapisy w Rozdziale IV ust. 17 i 18 SIWZ (opis przedmiotu zamówienia).: „17. Reklamację w obrocie krajowym z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania usługi Zamawiający może zgłosić do Wykonawcy po upływie 14 dni od nadania przesyłki rejestrowanej, nie później niż 12 miesięcy od ich nadania. 18. Termin w obrocie krajowym udzielenia odpowiedzi na reklamację nie może przekroczyć 30 dni od dnia otrzymania reklamacji.”
Pytanie 5: Wykonawca wnosi o ujednolicenie zapisu pkt. 6.2 rozdz. IV opis przedmiotu zamówienia którego elementy zawarto w pkt. 6.6.
Odpowiedź: Zamawiający informuje, że w Rozdziale IV SIWZ, tj. w opisie przedmiotu zamówienia nie występują podpunkty 6.2. i 6.6.
Pytanie 6: W związku z wyrażaniem przez Zamawiającego chęci korzystania z programów rabatowych stosowanych przez Wykonawcy pkt.2 rozdz.XVI opis sposobu obliczania ceny. Wykonawca informuje, że możliwość skorzystania z stosowanych przez niego taryf specjalnych wiąże się, z koniecznością zrealizowania przez klienta szeregu dodatkowych czynności związanych z przygotowaniem lub opracowaniem przesyłek, oraz nadaniem przez klienta określonego wolumenu w okresie miesiąca kalendarzowego.
Klient ubiegający się o zastosowanie taryfy specjalnej. W przypadku przesyłek nierejestrowanych poza nadaniem określonego wolumenu wymagane jest: 1) maszynowe nanoszenie adresu, zgodne z Polskimi Normami, gwarantujące jego odczytywanie przez czytnik listowych maszyn rozdzielczych, 2) ostemplowanie przesyłek nierejestrowanych datą nadania (odcisk z maszyny do frankowania) lub umieszczenie napisów informujących o odstąpieniu od ich stemplowania i po uzgodnieniu z Wykonawcą naniesienie daty i miejsca nadania, 3) posortowanie przesyłek nierejestrowanych według kategorii na ekonomiczne i priorytetowe, 4) posortowanie przesyłek nierejestrowanych według kodów pocztowych w zakresie uzgodnionym z Wykonawcą, minimum do drugiej cyfry kodu pocztowego, 5) nadanie przesyłek nierejestrowanych w uzgodnionej z Wykonawcą placówce pocztowej nadawczej, 6) sporządzanie przez nadawcę zestawień ilościowo-wartościowych przesyłek nierejestrowanych, według kategorii, rodzajów gabarytów oraz przedziałów wagowych, zgodnie z cennikiem w dwóch egzemplarzach, z których jeden jest przeznaczony dla pocztowej placówki nadawczej albo przekazanie ich do pocztowej placówki nadawczej przy wykorzystaniu systemu Elektroniczny Nadawca* albo uzgodnionego z Pocztą Polską formatu elektronicznej książki nadawczej, 7) informowanie placówki pocztowej nadawczej o planowanym nadaniu.
W przypadku przesyłek rejestrowanych miejscowych poza nadaniem określonego wolumenu wymagane jest: 1) wydzielanie przez nadawcę w osobny strumień, na etapie nadawania, przesyłek poleconych miejscowych z całej partii nadawanych przesyłek poleconych, 2) sporządzanie przez nadawcę pocztowej książki nadawczej dla przesyłek poleconych miejscowych (w dwóch egzemplarzach, z których jeden jest przeznaczony dla placówki pocztowej nadawczej) albo przekazanie jej przy wykorzystaniu systemu Elektroniczny Nadawca albo uzgodnionego z Wykonawcą formatu elektronicznej książki nadawczej; pocztowa książka nadawcza nie może obejmować przesyłek innych niż przesyłki polecone miejscowe, 3) przekazanie przesyłek poleconych miejscowych do nadania zgodnie z kolejnością wpisów w pocztowej książce nadawczej. Wykonawca informuje, że rabaty naliczane są niezależnie od siebie. W związku z powyższym, czy Zamawiający przewiduje wykonywanie dodatkowych czynności, umożliwiających zastosowanie taryf rabatowych?
Odpowiedź: Zamawiający informuje, iż nie wyrażał chęci korzystania z programów rabatowych i nie będzie takiej chęci wyrażał w najbliższej przyszłości. Pytanie 7: Wykonawca wnosi o modyfikację formularza ofert poprzez: a/ przesyłki zagraniczne – strefa A rozbicie wagi na przedziały do 50g, od 50 do 100 g, od 100 do 350 g, ,od 350 do 500 g, od 500 do 1000 g, od 1000 do 2000 g oraz usuniecie gabarytów, które nie występują w obrocie zagranicznym b/ określenie w każdej pozycji zwroty – Formatów zwracanych przesyłek tj. S do 500 g, M do 1000 g, L do 2000 g c/ określenie w każdej pozycji przesyłek do nadania w obrocie krajowym – Formatów przesyłek tj. S do 500 g, M do 1000 g, L do 2000 g oraz usuniecie gabarytów.
Odpowiedź: Zamawiający wprowadza poprawiony formularz ofertowy (zał. nr 1 do SIWZ) do pobrania TUTAJ.
W związku z dodatkowym czasem niezbędnym na wprowadzenie zmian w ofercie wynikających z ww. odpowiedzi, Zamawiający zmienia termin składania ofert w postępowaniu, który ustala się następująco:
1. Termin składania ofert: do dnia 10.12.2019 r. do godziny 950 2. Termin otwarcia ofert: dnia 10.12.2019 r. o godz. 1000
|